Duitsland wil langere goederentreinen op het spoor laten rijden.

Volgens Allianz pro Schiene is slechts een op de tien goederentreinen in Duitsland momenteel zo lang als de standaardlengte die de EU vastgesteld heeft: 740 meter.

De Duitse goederentreinen voldoen daar niet aan omdat het spoornetwerk in Duitsland er in veel gevallen niet aan kan voldoen.

Het Duitse ministerie van verkeer heeft nu echter aangegeven de mogelijkheden op het spoor te willen uitbouwen. De overheidsplannen worden ondersteund door de top van spoorvervoerders DB Cargo, SBB Cargo International, Havelländischen Eisenbahn, Hamburger Hafenbahn en Lokomotion Gesellschaft geleid.

Langere treinen betekenen efficiënter vervoer en een verminderde milieu-impact.

Het Duitse verkeersministerie heeft de kosten voor aanpassing van de spoorinfrastructuur berekend op 405 miljoen euro.

Er wordt ook al voorzichtig gesproken over treinen van 900 meter lang.

Plaats een reactie

reacties

Aanmelden nieuwsbrief

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrief van Duitsland Vandaag!

Gelukt! Bedankt voor je aanmelding. Vanaf nu houden we je op de hoogte met nieuws uit Duitsland.