Het Federaal Netwerkagentschap in Duitsland wordt overstelpt met klachten over de postbezorging door Deutsche Post. Dat blijkt volgens de Saarbrücker Zeitung uit een intern rapport van het Federaal Agentschap.

In 2017 zijn er 6.100 schriftelijke klachten binnengekomen, 50 procent meer dan een jaar eerder.

Meer dan de helft van de klachten heeft betrekking op het bezorgen van brieven door Deutsche Post AG.

Het aantal ingediende klachten is volgens de Saarbrücker Zeitung slechts het “topje van de ijsberg”. De problemen bij Deutsche Post zouden nog veel groter zijn.

Volgens de krant bekritiseert de toezichthouder zelf het feit dat 56 procent van de 110.000 brievenbussen in Duitsland pas ‘s ochtends leeggehaald worden. Ook zou de leging op zon- en feestdagen zijn gereduceerd:”Dit zou een van de redenen moeten zijn voor het waargenomen terugloop aan postbezorging op maandag.

Een woordvoerder van Deutsche Post zegt dat het bedrijf elke klacht serieus neemt. Zij wees erop dat 94 procent van de brieven en 90 procent van de pakketten de ontvanger op de volgende werkdag bereikte.

Bij Deutsche Post wordt aangenomen dat de toename van het aantal klachten ook te wijten is aan het feit dat het Federaal Netwerkagentschap door het publiek in toenemende mate wordt gezien als een klachteninstantie voor zorgen in de postsector.

Plaats een reactie

reacties

Aanmelden nieuwsbrief

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrief van Duitsland Vandaag!

Gelukt! Bedankt voor je aanmelding. Vanaf nu houden we je op de hoogte met nieuws uit Duitsland.