Easyjet maakt momenteel opmerkelijke reclame voor vluchten van Berlijn-Tegel naar de hoofdstad van Noordrijn-Westfalen met een advertentie die niet erg vriendelijk is voor Düsseldorf. Citymarketing Düsseldorf vindt het fantastisch.

“Flieg doch mal in eine uncoolere Stadt”

Vlieg toch eens in een ‘uncoolere stad’

De advertentie werd ontwikkeld door het in Berlijn gevestigde reclamebureau Dojo en werd op 13 januari gepubliceerd in de Berliner Zeitung, Berliner Morgenpost en de Tagesspiegel. .
37 kinderen raakten gewond – minstens 6 van hen ernstig.

De advertentie werd ontwikkeld door het in Berlijn gevestigde reclamebureau Dojo en werd op 13 januari gepubliceerd in de Berliner Zeitung, Berliner Morgenpost en de Tagesspiegel. .

Vliegen naar Düsseldorf

Citymarketing Düsseldorf kan wel lachen om de advertentie van Easyjet. Hij is weliswaar onvriendelijk voor de stad, maar daar kan Düsseldorf volgens bedrijfsleider Ole Friedrich van Düsseldorf Tourismus (DT) juist garen bij spinnen.

“Allereerst is het prachtig dat Easyjet de aandacht van een grote doelgroep trekt voor Düsseldorf”, zegt Friedrich in de Rheinische Post. “Het goede is: We weten uit ervaring dat gasten van over de hele wereld Düsseldorf heel koel vinden als ze de stad zelf ervaren.”

Düsseldorf werd bovendien in 2017 uitgeroepen tot de enige Duitse stad in de wereldwijde “Cool List” van de Britse editie van de National Geographic.

Gerelateerd Duits nieuws

Plaats een reactie

reacties

Aanmelden nieuwsbrief

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrief van Duitsland Vandaag!

Gelukt! Bedankt voor je aanmelding. Vanaf nu houden we je op de hoogte met nieuws uit Duitsland.